جیوه قرمز افسانه یا واقعیت ؟

توسط BBC Trending گزارش عمیق در رسانه‌های اجتماعی  ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹

جیوه قرمز: چرا این افسانه عجیب ادامه دارد؟

red mercury جیوه قرمز .جیوه رادیواکتیو .جیوه نظامی .جیوه روسی .جیوه المانی

(توجه : نوشته‌های  به رنگ آبی جهت  توضیح بیشتر توسط  مترجم  شرکت گلکسار  اضافه‌شده است )

  برای قرن‌ها  شایعات فراوانی در مورد یک ماده قدرتمند و مرموز وجود داشتو این روزها، تبلیغات و ویدیوهایی که آن را برای فروش ارائه می‌دهند را می‌توان به‌صورت آنلاین یافتچرا داستان «جیوه قرمز»  این‌قدر دوام آورده است؟ برخی از مردم معتقدند که جیوه قرمز  یک اکسیر شفابخش و جادویی است که دردهان مومیایی‌های مصر باستان دفن شده . یا ممکن است یک ماده هسته‌ای قدرتمند باشد که آخرالزمان را به بار آورد   ؟( منظور  نوعی بمب اتمی قدرتمند است ) ویدئوهای یوتیوب ویژگی‌های خون‌آشام ‌مانند آن را تحسین می‌کنند  .  برخی دیگر ادعا می‌کنند که می‌توان آن را در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی یا در لانه خفاش‌ها یافت  . (  پس شایعه یافتن جیوه در لانه خفاش از همین‌جا به وجود آمده لازم به توضیح است که در لانه خفاش بیچاره هیچ نوع جیوه‌ای وجود ندارد  ) در این داستان‌ها یک مشکل کوچک  وجود دارد .  این ماده درواقع  وجود  ندارد  .   جیوه قرمز شاه‌ماهی قرمز است .

شکار جیوه قرمز

باوجوداین، می‌توانید جیوه قرمز  را در رسانه‌های اجتماعی و در وب‌سایت‌های متعدد مشاهده کنید . گاهی  مقادیر ناچیز آن  هزاران دلار قیمت‌گذاری می‌شوند . در بسیاری از تبلیغات، عکسی  تار از یک گلوله مایع قرمزرنگ در بشقاب   دیده می‌شود . در کنار آن اغلب یک شماره تلفن روی  یک‌تکه کاغذ نوشته می‌شود ، تا هرکسی که  آن‌قدر  احمق  باشد بتواند  با فروشنده  تماس  بگیرد .  دریکی از آگهی‌ها آمده است:  فقط خریداران جدی  و واقعی تماس بگیرند  ما برای تست و  اثبات محصول به مدرکی مبنی برداشتن  پول  کافی جهت خرید  جیوه قرمز  نیازمندیم ( یعنی اول پول بعد تست اصل بودن جیوه   کلاه‌بردارهای خارجی هم کم زرنگ نیستند ) تصور  این است که یک کالای مرموز و غیرقانونی عرضه می‌شود . لیزا وین، رئیس بخش مردم‌شناسی دانشگاه مک‌کواری می‌گوید:  این  بازی کلاه‌برداران است و خطر کلاه‌برداری از مردم  زیاد است ،  حتی ممکن دارایی خریدار را سرقت کنند  .   پروفسور وین برای اولین بارزمانی که در اهرام جیزه در مصر کار می‌کرد و با مصر شناس برجسته دکتر زاهی حواس   دفتر مشترکی داشت با این پدیده برخورد کرد . یک روز دکتر حواس با  یک شاهزاده سعودی که مادرش در کما بود ملاقات کرد . پروفسور وین به یاد می‌آورد:   این مرد تمام  انرژی  و پول خود را صرف یافتن چیزی می‌کرد که مادرش را نجات دهد . اهرام مصر و جیوه قرمز .جیوه رادیواکتیو روسی

این باور که اهرام حاوی مواد جادویی هستند قرن‌ها قدمت دارد

 بنابراین او به شیخی در عربستان سعودی مراجعه می‌کند، که یک شفادهنده محلی (  دعانویس جادوگر ) ، که به او می‌گوید این ماده جادویی وجود دارد و  در گلوی مومیایی‌ها  در مصر باستان دفن شده است. و اگر به مصر بروید و از این باستان‌شناس بپرسید، او قادر خواهد بود. تا جیوه قرمز برای شما فراهم کند . اما زمانی که مرد به مصر رسید، باستان‌شناس حقیقت را افشا کرد .   دکتر حواس می‌گوید: من برای مادرت متأسفم ، اما  در اهرام فقط یک‌تخت برای فرعون قرار دارد . و  چیزی به نام جیوه قرمز وجود ندارد  . پس از پایان گفتگو    پروفسور وین حیرت‌زده دریافت که این تجربه جدیدی برای دکتر  هاواس و همکارانش نیست .  آنها  اغلب با  اعرابی روبرو  می‌شوند که اعتقاددارند  جیوه قرمز یک درمان‌کننده  جادویی است که  در کنار فراعنه دفن شده .

خفاش‌ها:

منشأ  این باور مشخص نیست .  شواهد آن را می‌توان در کار کیمیاگران  و فیلسوف‌های  قرون‌وسطی مثل  جابر بن حیان یافت که می‌نویسد:  گران‌بهاترین اکسیرهایی که تابه‌حال روی زمین ترکیب‌شده‌اند، در اهرام پنهان‌شده‌اند . در زمان‌های اخیر، برخی به این باور رسیده‌اند که می‌توان جیوه قرمز  را در لانه خفاش‌ها   پیدا کرد .   این واقعیت ناخوشایند را کنار بگذارید که خفاش ها در واقع لانه نمی سازند .ولی  این مانع   مزاحمت  و تخریب زیستگاه‌ها و از بین رفتن خفاش‌های بیچاره نشده است .

جیوه قرمز و قدوت های ماورایی - جیوه قرمز شفا دهند. جیوه قرمز شفای سرتان . جیوه صنعتی نظامی روسی المانی

عکسی از ویدیویی که ادعا می‌کند جیوه قرمز قدرت  دراکولا  را  به انسان می‌دهد .

برخی نظریه خفاش را یک‌قدم جلوتر برده‌اند و ادعا می‌کنند که جیوه قرمز از خفاش‌های خون‌آشام می‌آید .  و بنابراین، منطق ادامه می‌دهد، این ماده همان خواص  خون‌آشام‌های فیلم‌های ترسناک را از خود نشان می‌دهد . شواهدی برای  افسانه دراکولا به شکل مایع در تعدادی از ویدیوهای عجیب‌وغریب یوتیوب ارائه‌شده است که برخی از آن‌ها صدها هزار بار بازدید شده‌اند . در این فیلم‌ها  به‌طورمعمول  یک لکه قرمز  که اغلب به طرز مشکوکی به نظر می‌رسد با استفاده از گرافیک ویدئویی ایجادشده است   نشان داده می‌شود که توسط سیر دفع می‌شود و توسط طلا جذب می‌شود . هنگامی‌که یک آینه در کنار آن قرار می‌گیرد، ظاهراً لکه هیچ انعکاسی ندارد  . ویژگی‌های ظاهراً شگفت‌انگیز جیوه قرمز به همین‌جا ختم نمی‌شود .  ادعا می‌شود که جیوه قرمز قدرت احضار جن  عربی و  موجودات ماوراء طبیعی  را دارد . در سال ۲۰۰۹، داستانی در عربستان سعودی منتشر شد مبنی بر اینکه می‌توان جیوه قرمز را بدون شکستن یک مقبره باستانی فقط با  جستجو کدر گوانو خفاش ( مدفوع خفاش که به کود تبدیل‌شده) تهیه کرد .  شایعه شده بود که مقادیر کمی از این ماده ارزشمند در داخل چرخ‌خیاطی سینگر قدیمی یافت می‌شود .  پس از  آن‌که خریدوفروش این اشیاء خانگی بسیار معمولی به قیمت ده‌ها هزار دلار شروع شد  ، پلیس تحقیق درباره این  روش کلاه برداری را آغاز کرد  .

چرخ‌خیاطی سینگر حاوی رگه‌هایی از جیوه قرمز .جیوه رادیو اکتیو . جیوه نظامی برای ردیاب

آن زمان می‌گفتند خانوم ها  روی  ثروت پنهانی  از  جیوه قرمز ننشسته  اند

ترس از جیوه قرمز

شایعات در مورد این ماده نیز موردتوجه ژئوپلیتیک جهانی قرارگرفته است .  در اواخر دهه ۱۹۸۰، با  فروپاشی رژیم‌های کمونیستی در سراسر اروپای شرقی، عدم اطمینان در مورد اینکه چه اتفاقی برای ذخایر مواد هسته‌ای آن‌ها می‌افتد وجود داشت  . در آن زمان، مارک هیبز روزنامه‌نگاری بود که در حال بررسی شایعات نگران‌کننده بود مبنی بر اینکه یک ماده هسته‌ای ناشناخته که قبلاً در آزمایشگاه‌های شوروی ساخته‌شده بود، توسط افراد مخفی برای فروش عرضه می‌شود .  نام آن ماده ناشناخته ؟ البته جیوه قرمز  بود . مارک، که اکنون یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی  برای صلح بین‌المللی بود ، یک اندیشنده سیاست خارجی ایالات‌متحده هم بود ، او  می‌گوید که فضای عدم اطمینان در آن زمان به این شایعات  کمک کرده است . او می‌گوید:  اتحاد جماهیر شوروی مکانی بود که طی چندین دهه مخفیانه ذخایر هسته‌ای را در یک سرزمین عظیم جمع‌آوری می‌کرد در آن زمان برای ما روشن نبود که همه آن مواد   با شروع فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی   در قفل و کلید باقی بماند. این نسخه از داستان جیوه قرمز با نسخه‌ای که در مورد اکسیر تمام شفابخش مدفون در کنار فراعنه بود متفاوت بود . گفته می‌شود که جیوه قرمز شوروی بسیار مخرب است و  با مقادیری به‌اندازه  یک توپ بیس‌بال می‌توان  یک انفجار هسته‌ای مهیب ایجاد کرد . کابوس این بود که این ماده ممکن است به بازار سیاه سلاح راه پیدا کند و به دست تروریست‌ها یا کشورهای سرکش برسد  . بااین‌حال، مارک هیبز می‌گوید که وقتی دولت‌های غربی تحقیق کردند، به این نتیجه رسیدند که مواد روز قیامت ( جیوه قرمز) وجود ندارد  . پس شایعات چگونه شروع شد؟ مارک می‌گوید دانشمندان روسی به او گفتند که جیوه قرمز درواقع نام مستعار یک ایزوتوپ هسته‌ای شناخته‌شده است.  اما هنگامی‌که او از دولت‌های روسیه و ایالات‌متحده پرسید، صحت این داستان را نه تائید و نه رد کرند . سپس  یک نظریه جدید به وجود آمد .  اینکه دولت ایالات‌متحده به‌طور پنهانی شایعات جیوه قرمز را به‌عنوان راهی برای به دام انداختن تروریست‌ها منتشر کرده است.  اما بازهم هیچ مدرک محکم  یا تائید رسمی وجود نداشت .

خبر ها :

بااین‌حال، از آن زمان تاکنون، این شایعات در چندین پرونده تروریستی مطرح‌شده است .  در سال ۲۰۱۵، نیویورک تایمز گزارش داد که اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی در ترکیه در تلاش برای خرید جیوه قرمز دستگیرشده‌اند . و در بریتانیا در سال ۲۰۰۴، سه مرد دستگیر و متهم  به جرائم تروریستی شدند، دوباره پس از ادعای تلاش برای خرید جیوه قرمز . در محاکمه آن‌ها شنیده شد که چگونه یک گزارشگر مخفی به نام مظهر محمود، معروف به “شیخ جعلی” اخبار جهان، ادعا کرد که نزدیک به یک کیلوگرم جیوه قرمز به دست آورده   . دادستان، مارک الیسون، به هیئت‌منصفه گفت:   این‌که جیوه قرمز وجود داشته باشد یا نه  ،   ربطی  به محاکمه ندارد . دادستان‌ها گفتند که این سه مرد به دنبال مواد تشکیل‌دهنده یک “بمب کثیف” بودند که می‌توانست لندن را ویران کند .  اما یکی از متهمان گفت که ما در فکر خرید مایعی برای شستن پول‌های رنگ‌شده بودیم . درنتیجه هر سه از تمامی اتهامات تبرئه شدند  .

فروشنده جیوه قرمز صنعتی ترو ریست بمب اتمی با جیوه قرمز صنعتی جیوه نظامی قرمز

فروشنده جیوه قرمز صنعتی ترو ریست بمب اتمی با جیوه قرمز صنعتی جیوه نظامی قرمز

مظهر محمود، در عکسی که پلیس گرفته نشان مشاهده می‌شود، او به‌عنوان یک فروشنده جیوه قرمز ژست گرفته است علیرغم موارد پرمخاطب و بی‌حرمتی‌ها، بسیاری از فانتزی‌ها در مورد جیوه قرمز سرسختانه نسبت به واقعیت غیرقابل نفوذ باقی‌مانده‌اند . و اکنون آن ویدئوهای یوتیوب و تبلیغات آنلاین این حقه و کلاه‌برداری را به نسل‌های جدید منتقل کرده‌ است . یوتیوب به ما گفت که ویدیوهای عجیب‌وغریب حاوی گلبول‌های قرمز لزوماً خط‌مشی‌های آن را نقض نمی‌کند، بااین‌حال به‌صورت موردی ارزیابی می‌کند که آیا چنین ویدیوهایی برای برنامه تبلیغاتی آن مناسب هستند یا خیر  . فیس‌بوک و توییتر گفتند که موضع سختی در برابر فعالیت‌های کلاه‌برداری اتخاذ کردند و تبلیغات جیوه قرمز را که ما به آن‌ها اشاره کردیم را  حذف کردند  .

سولفید جیوه،- جیوه قرمز- اگرچه بسیار قرمز است، اما هیچ خاصیت جادویی ندارد

سولفید جیوه، اگرچه بسیار قرمز است، اما هیچ خاصیت جادویی ندارد

جیوه قرمز واقعی

درنهایت، یک سنگ معدنی قرمزرنگ حاوی جیوه وجود دارد که واقعی است و آن  سولفید جیوه است ، و آن‌یک ماده نسبتاً معمولی است . این ماده به نام سینا بار نیز شناخته می‌شود و اگرچه برای تزئین سفال بسیار مفید است، اما هیچ نوع  بیماری  را درمان نمی‌کند .  و در واقع می تواند مضر  هم باشد .  نه به این دلیل که به‌شدت انفجاری است، بلکه به این دلیل که جیوه   برای سلامتی انسان خطرناک است  . بااین‌حال، اگر هنوز وسوسه می‌شوید که  جیوه قرمز  خریداری  و از آن  برای درمان معجزه‌آسا ،  شکار گنج  و جن  استفاده کنید  ، آیا ما  می‌توانیم  شمارا به خرید برخی لوازم خیالی دیگر  مثل  لوبیاهای جادویی نیز علاقه‌مند کنیم ؟  

مطالب مرتبط :

کلاه‌برداری با جیوه قرمز با روش‌های مختلف

فریب چرخ‌خیاطی به عربستان سعودی رسید

چرخ‌خیاطی سینجر و جیوه قرمز

چرخ‌خیاطی سینجر و جیوه قرمز

گزارش‌شده است که چرخ‌خیاطی‌های سینگر را  باقیمت‌های گزاف دست‌به‌دست می‌کنند

پلیس عربستان سعودی می‌گوید که در حال تحقیق درباره نوعی کلاه‌برداری است که نشان می‌دهد مردم برای خرید چرخ‌خیاطی قدیمی تا سقف ۵۰ هزار دلار (۳۳۵۰۰ پوند) هجوم می‌آورند. گفته می‌شود چرخ‌خیاطی سینگر حاوی رگه‌هایی از جیوه قرمز است، ماده‌ای که ممکن است وجود نداشته باشد. اما به‌طور گسترده تصور می‌شود که می‌توان از آن برای یافتن گنج، دفع ارواح شیطانی یا حتی ساخت بمب هسته‌ای استفاده کرد. روزنامه عربستان سعودی گزارش داد که اعتقاد بر این است که مقادیر ناچیز می‌تواند میلیون‌ها دلار فروخته شود. در این روزنامه آمده است که تجارت چرخ‌خیاطی در سراسر کشور سریع است. شایعات در مورد چرخ‌خیاطی برای روزها به‌صورت دهان‌به‌دهان و از طریق اینترنت منتشرشده است. این‌ها شامل شایعاتی مبنی بر خرید سینگر توسط کارشناسان و شرکت‌های خارجی بود. در Dhulum، گزارش شد که مردم برای سرقت ماشین‌ها به دو مغازه خیاطی نفوذ کرده‌اند. در شهر مدینه، مردم گوشی‌های همراه را به سمت دستگاه‌ها می‌گرفتند، زیرا معتقد بودند می‌توان از آن برای تشخیص وجود جیوه قرمز استفاده کرد. سخنگوی وزارت کشور گفت که مقامات در تلاش هستند تا کشف کنند چه کسی این شایعات را منتشر کرده است. او به خبرگزاری رویترز گفت:  ما باید بفهمیم چه کسی این فریب را آغاز کرده است.

جیوه  قرمز چیست و چرا مردم آماده‌اند برای آن میلیون دلار بپردازند؟

این روزها رسانه‌های اجتماعی به مرکز اخبار جعلی ( تقلبی و  دروغ ) تبدیل‌شده‌اند. بسیاری از شایعات و گمانه‌زنی‌ها نیز در برنامه‌های چت مانند WhatsApp منتقل می‌شود. آخرین شایعه‌ای که در حال گشت‌وگذار در اینترنت است، جیوه قرمز است که بیشتر در وسایل الکترونیکی قدیمی مانند تلویزیون‌های CRT و رادیوهای FM یافت  می‌شود . همان‌طور که از نام آن پیداست، این‌یک مایع قرمزرنگ است که شایعه شده است که یک ترکیب گران‌قیمت است. اگرچه به نام  جیوه  معروف شده ، اما هیچ سند مناسبی برای تأیید   آن وجود ندارد  .

آیا جیوه  قرمز واقعاً  ارزش   دارد؟

طبق ویدیوهایی که در سراسر اینترنت در حال پخش است، اکثر تلویزیون‌های سیاه‌وسفید   قدیمی حاوی این مایع در یک بطری شیشه ای کوچک ( لامپ الکترونیک) هستند. گفته می‌شود که ارزش یک گرم از این مایع بیش از روپیه است. ۱۰۰۰۰ و شایعات  زیادی در مورد این ماده در حال انتشاراست .  red-mercury جیوه قرمز - جیوه صنعتی - جیوه رادیو اکتیو به گفته برخی از مایع جیوه قرمز برای ساخت بمب استفاده می‌شود. برخی از نظرات آنلاین حتی نشان می‌دهند که جیوه قرمز می‌تواند برای درمان COVID-19 استفاده شود و هیچ سند یا مدرک مطلقی وجود ندارد که بتواند این گفته را تأیید کند.  

آیا باید تلویزیون قدیمی یا رادیو FM خود را بفروشید؟

در حال حاضر، هیچ مطالعه علمی یا پشتوانه‌ای وجود ندارد که بتواند در مورد این مایع قرمزرنگ که جیوه قرمز نامیده می‌شود صحبت کند. ما به شما توصیه نمی‌کنیم تلویزیون قدیمی یا رادیو FM را بفروشید ، زیرا می‌تواند برای فعالیت غیرقانونی ( کلاه‌برداری ) استفاده شود . red-mercury جیوه قرمز - جیوه صنعتی - جیوه رادیو اکتیو و رادیو کهنه جیوه قرمز در هند  شهر دهلی‌نو تقاضا برای خرید تلویزیون‌های قدیمی و از رده خارج  در شهر  دهلی‌نو  افزایش زیادی یافته  . هرروز تمام کهنه فروشی‌ها  رادیو و  تلویزیون‌های  کهنه را  ( با کانال یاب دستی گردان  )  که سی سال پیش از رده خارج‌شده  را  به قیمت‌های بالا خریدوفروش می‌کنند  . گفته می‌شود در این لوازم یک لوله شیشه‌ای  حاوی جیوه قرمز وجود دارد که میلیون‌ها روپیه ارزش دارد . پس از انتشار این خبرها  پلیس وارد ماجرا شده و با  کلاه‌برداری و شایعه‌پراکنی برخورد می‌کند . red-mercury جیوه قرمز - جیوه صنعتی - جیوه رادیو اکتیو و رادیو کهنه ساختن جیوه قرمز - خرید جیوه قرمز جیوه صنعتی 2020 در مدار  رادیو و تلویزیون‌های قدیمی به‌جای ترانزیستور  از قطعه‌ای شیشه‌ای و استوانه‌ای  به نام لامپ استفاده می‌شود . که به رادیو و تلویزیون لامپی معرف بودند و  حدود سی سال است که این نوع رادیو و تلویزیون  از رده خارج‌شده حالا داخل همان لامپ‌ها را بارنگ قرمز پر می‌کنند و به‌عنوان جیوه قرمز می‌فروشند . در تصویر زیر  یکی از لامپ‌ها بارنگ قرمز پرشده . جیوه قرمز داخل تلویزیون های قدیمی جیوه سبز جیوه رادیو اکتیو   خواص سنگ سینا بار CINNABAR یا همان جیوه قرمز واقعی خواص سنگ سینابار Cinnabar 

 (فقط هنگام لمس هر قسمت از بدن با این سنگ  مراقب باشید و بلافاصله پس از استفاده دست‌های خود را بشویید)

جیوه قرمز - جیوه رادیو اکتیو 2020 .جیوه 2020 . جیوه روسی جیوه المانی سینابار (Cinnabar) این کانی بانام سیناباریت نیز شناخته می‌شود ، یک ماده معدنی سولفید جیوه است که معمولاً به‌صورت توده متبلور می‌شود ،  این ماده مهم‌ترین ماده معدنی برای استخراج جیوه طبیعی است و بنابراین بسیار سمی است ( فقط هنگام لمس هر قسمت از بدن مراقب باشید و بلافاصله پس از استفاده دست‌های خود را بشویید). رنگ آن می‌تواند از قرمز مات تا سرمه‌ای یا قرمز مایل به قرمز و حتی گاهی به‌اندازه خون تیره باشد. گاهی اوقات در سنگ معدن سینابار می‌توان گلوله‌های ریزی از جیوه طبیعی را پیدا کرد که در شکاف سنگ قرار می‌گیرند    خواص سنگ سینابار Cinnabar 1- جیوه قرمز . جیوه رادیو اکتیو .جیوه 2020   کانی سینابار  Cinnabar  یا  شنگرف  سولفید قرمز جیوه  است که بخش عمده جیوه موردنیاز در سرتاسر جهان را تأمین  می‌کند  . این  ماده در غلظت‌های کم هم کشنده است و می‌تواند از طریق  دستگاه  تنفسی  روده‌ها و حتی پوست جذب بدن شود  . جیوه  هم   بسیار سمی و خطرناک  است  .

 

تقویت قدرت ردیاب آنتنی یا شاقولی:

 جیوه  . جیوه قرمز . جیوه رادیواکتیو   .فرکانس هیچ  کمکی به ردیابی طلا نمی‌کند  اگر می‌خواهید با اسرار  ردیاب آنتنی و شاقولی آشنا  شوید . اگر می‌خواهید یک ردیاب یا شعاع زن  خوب   ساده و ارزان  بسازید   . اگر می‌خواهید جلوی خطای  ردیاب را بگیرید  . دریافت  هزاران آموزش و  پاسخ به سؤال‌های ردیاب و شاقول  فقط کافی است  . کتاب‌های ( آموزش گام‌به‌گام کار با ردیاب‌های آنتنی و شاقولی ) را     که در دو قسمت است را  به‌صورت رایگان دانلود مطالعه و از روی آن تمرین کنید .

 این کتاب  ترجمه‌ای  از سایت‌های  خبری  قابل‌اعتماد است که در تاریخ ۲۹ /۸ /۱۴۰۰  به همه عزیزان ایرانی  و فارسی‌زبان‌های جهان هدیه شده است  .

 علی‌رضایی  :شرکت گلکسار

 

این مقاله به صورت کتاب PDF  در کانال های تلگرام شرکت گلکسار قابل دانلود است  . جهت دریافت کتاب‌ها  و مطالب آموزشی رایگان  به کانال‌های تلگرام گلکسار مراجعه کنید جهت مشاهده محصولات جدید شرکت گلکسار به سایت  www.GaLexar.com مراجعه کنید  کانال‌های تلگرام گلکسار : galexarco@      کانال کتابخانه عمومی galexardl@       کانال دانلود نرم‌افزارها ،کتاب‌های اختصاصی گلکسار برای دانلود رایگان انواع کتاب‌های علوم غریبه و کتاب‌های آثار و علا‌ئم گنج یابی  به سایت و کانال های تلگرام گلکسار مراجعه کنید دانلود رایگان مقالات و نرم‌افزارهای تبدیل گوشی به انواع ردیاب گران‌قیمت مثل ردیاب ریفایندر، Rayfinder و جوتارا و یا ردیاب دو نقره جیو لوکیتور،ردیاب دو نفره بیوتارا  biotaraو غیره دانلود رایگان مقالات آموزشی کار با ردیاب و مقاله آشنایی با انواع فلزیاب‌های تصویری برای دریافت  آدرس  یا  لینک  کانال‌های گلکسار می‌توانید  به شماره  تلگرام   ۰۹۱۱۹۳۱۴۵۹۵  پیام داده  و آدرس   یا لینک کانال‌ها را درخواست نمایید