شاید شما نیز از علاقه مندان به دستگاه های فلزیاب باشید و دوست داارید بخت خود را در این زمینه امتحان کنید ، دستگاه  فلزیاب وسیله‌ای است که برای پیدا کردن اجسام فلزی مخفی و یا گم شده درون زمین، دیوار یا اجسام دیگر به کار گرفته می‌شود..

ما در این مقاله قصد داریم شما را با نرم افزارهای فلزیاب مناسب برای گوشی های اندروید آشنا کنیم .در این مقاله روش کار و میزان قدرت این نرم افزار و این نوع فلزیاب مورد بررسی قرار میگیرد

مانند تمامی فایل های apk که ویژه گوشی های هوشمند اندروید است ابتدا باید فایل برنامه را نصب کنید ، ممکن است بعضی از نرم افزارها روی گوشی شما کار نکنند بنابر این ما چند نرم افزار را معرفی میکنیم تا نرم افزار مناسب برای گوشی خود را انتخاب کنید ،گوشی موبایل مورد تست ما در این بررسی گوشی j7-2016 samsung است .

نرم افزار اول:

معرفی نرم افزار Metal Sniffer Metal Detector

این نرم افزار از قابلیت مغناطیس سنج/قطب نمای گوشی شما استفاده میکند ،با استفاده از این قابلیت گوشی شما می توانید فلز و مغناطیس های اطراف را بیابید. شما همچنین می توانید از این نرم افزار برای یافتن (میخ)های فلزی و سیم کشی پشت دیوار استفاده کنید. بسته به نوع گوشی شما، می توانید از این نرم افزار برای شناسایی فلز تا ۳۰ سانتی متر اطراف، و مغناطیس دوراستفاده کنید. توجه داشته باشید که تجهیزات خانگی مثل تلویزیون ها، رایانه ها و یا حتی کاور موبایل شما می تواند در کارکرد آن تاثیر بگذارند.

خوانش ها برای هر بُعد(اندازه) از هم جدا هستند، و در واحد انتخابی شما (تسلا، گاوس، و یا گاما) معین هستند، و برای دادن یک خواندن عددی ترکیب می شوند. شما می توانید یک آستان ایجاد کنید که در آن زمانی که یک خوانش قطعی رسید، تلفن همراه ویبره بزند.

شما همچنین می توانید یک روند خواندن را از طریق نمودار ببینید، یا برای پیدا کردن مسیر به حالت قطب نما سوئیچ کنید!

== آموزش استفاده از این برنامه ==
بسیار ساده است، فقط برنامه را در اطراف حرکت دهید و اندازه گیری ها را بخوانید، اگر خوانش ها(readings) میدان مغناطیسی بر روی یک سطح (قطعی(critical) رفت، تلفن خواهد لرزید، که به معنی وجود ماده فرومغناطیسی در همان اطراف است.

اگر خوانش ها به روز نمی شود، مطمئن شوید که تلفن شما به یک مغناطیس سنج مجهز است.

اگر خوانش ها(readings) خاموش به نظر می رسد، به این معنی است که سنسورهای شما نیاز به کالیبره مجدد دارند، برای دستورالعمل روی دکمه re-calibration (آیکون refresh) کلیک کنید.

 

نرم افزار فلزیاب متال اسنیفر

این نرم افزار را از play store Google  دانلود کنید

دانلود در مایکت

دانلود از سرور سوم

دانلود از لینک کمکی

 

 

نرم افزار دوم:

دانلود نرم افزار فلزیاب Metal Detector اندروید – نرم افزار آندروید

Metal Detector  یک برنامه جالب و کاربردی در زمینه شناسایی و تشخیص میدان مغناطیسی میباشد. شما با استفاده از این برنامه براحتی می توانید میدان مغناطیسی اطراف خودتان را با استفاده از سنسورهایی که در برنامه وجود دارد اندازه گیری کنید. کار کردن با این برنامه بسیار ساده است و کافیست که برنامه را روی گوشی خود نصب کرده و سپس اجرا کنید و بعد گوشی را به طرفین تکان دهید، میزان قدرت مغناطیسی روی صفحه نمایان می شود. همچنین این برنامه میتواند به عنوان یک فلزیاب رایگان و حرفه ای برای شما عمل کند و خیلی از نیازهای شما را برطرف کند.

این برنامه یک ابزار برای اندازه گیری مقدار میدان مغناطیسی با استفاده از سنسور مغناطیسی در تلفن همراه گنجانده شده است. سطح میدان مغناطیسی (EMF) در طبیعت موجود است در حدود۴۹μT , (۴۹۰mG ),1μT = 10mG می باشد. اگر هر گونه فلز در اطراف محیط وجود داشته باشد این مقدار افزایش می یابد. برای مقداردهی اولیه سنسورهای، تلفن خود را به سمت آسمان گرفته و آن را به ۸ جهت مختلف حرکت بدهید .

قابل اجرا بر روی آندروید ۲٫۱ و بالاتر

دانلود نرم افزار Metal Detector

 

در انتها جهت آشنایی بیشتر شما با انواع سیستم های رایج فلزیاب به معرفی و توضیحی کوتاه در ارتباط با انواع آن میپردازیم :

فلزیاب ها انواع مختلفی دارند مانند:

فلزیاب‌های تفریحی (VLF)

فلزیاب‌های پیشرفته‌ای (PI)

فلزیاب‌های صنعتی

فلزیاب‌های با امکان فرستنده و گیرنده (TR)

———————————————————————–

فلزیاب‌های تفریحی (VLF)

این دسته فلزیاب‌ها که معمولاً خیلی سبک و بوده و دیسک آنها کوچک (دیسک استاندارد آنها ۲۵ سانتی‌متر) می‌باشد و عمق کاوش فلز آنها نیز معمولاً کمتر از یک متر می‌باشد. به این معنی که یک فلز به شکل مربع به اندازه ۱متر در ۱متر را حداکثر می‌تواند از فاصله یک متری پیدا کند. فلزیاب‌های تفریحی برای پیدا کردن فلزات در سطح خاک طراحی شده‌اند. این نوع فلزیاب‌ها دارای صفحه نمایشگری دیجیتالی و پیشرفته می‌باشند. فلزیاب‌های تفریحی که دارای نمایشگر دیجیتالی می‌باشند قدرت تفکیکی تفریابا برابر با ۸۰٪ دارند. به این منظور که می‌توانند فلزات آهنی را از فلزات غیرآهنی با دقت ۸۰ درصد جدا کنند.

فلزیاب‌های پیشرفته‌ای (PI)

فلزیاب‌های پیشرفته، قدرت بسیار بیشتری نسبت به دیگر فلزیاب‌ها دیگر را دارا می‌باشند. فلزیاب‌های پیشرفته دارای وزن نسبتاً سنگینی هستند زیرا که در آنها به یلت مصرف مضاعف برق از باتری‌های اسیدی مشابه موتورسیکلت استفاده شده. و معمولاً خود فلزیاب یا باتری آنها یا هر دوی آنها به کمر بسته می‌شود. فلزیاب‌های پیشرفته قدرت تفکیک زیادی ندارند و نمی‌توانند فلزهای آهنی را از غیر فلزی جدا کنند و هر فلز یا آلیاژی را ببینند اطلاع می‌دهند. فلزیاب‌های پیشرفته مانیتور ندارد و ساده می‌باشند.

فلزیاب‌های صنعتی

از فلزیاب‌های صنعتی در صنعت‌های مختلف مثل فرش ماشینی-و صنایع بسته بندی- چوب بری و کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

فلزیاب‌های با امکان فرستنده و گیرنده (TR)

فلزیاب‌های فرستنده – گیرنده از یک عدد دیسک فرستنده در جلو و یک دیسک گیرنده در انتها دستگاه که معمولاً به شکل مربع می‌باشند تشکیل شده‌اند. فلزیاب‌های فرستنده / گیرنده قدرت تفکیک ندارند و فقط برای پیدا کردن فلزات بزرگ مانند لولهٔ آب و رگه‌های بزرگ فلزی طراحی شده است وگاهی انبوه یاب گفته می‌شود. کار کردن با این فلزیاب هاسخت بوده و به دلیل دشوار بودن تنظیمات فلزیاب – – گم کردن هدف –اشتباهات زیاد – استباه در تعیین محل دقیق فلز – از فروش عمومی زیادی برخوردار نبوده

 

مقاله جدید: به عزیزان علاقه مند به ردیاب و ردیابی توصیه میکنیم قبل از خرید و ساخت هر نوع ردیاب مقالات زیر را مطالعه کنند

آموزش گام به گام ردیابی با ردیاب آنتنی و شاقولی( قسمت اول)

آموزش گام به گام ردیابی با ردیاب آنتنی و شاقولی( قسمت دوم)

 

توجه :  جهت  استفاده از کانال های تلگرام شرکت گلکسار حتما از  تلگرام اصلی که با فیلتر  شکن  باز میشود  استفاده کنید  .   نرم افزارهای تلگرام  با  نام های دیگر  مشکلاتی دارند  و  شما نمی توانید با  آنها پیام داده  یا چیزی  را دانلود کنید . پس حتما از تلگرام اصلی استفاده کنید.