تمرین های اولیه برای بدست اوردن مهارت

 

تمرین پیدا کردن فلزات زیر خاک :

یک چاقوی کوچک  به طول  حدود ده سانت و یک چاقوی بزرگتر –  دو عدد میخ  به طول حدود ۵ سانت و دیگری ده سانت -یک در نوشابه یا سکه بزرگ -یک لوله اب به طول ۵۰ سانت -دو عدد قوطی نوشابه- دو تکه فلز  ده در ده و   بیست در بیست تهیه کنید  .  ورق ها را میتوانید با استفاده از فویل اشپزخانه درست کنید که ارزان تر است حتی بجای لوله اب و چاقو می توانید با بریدن فویل اشپزخانه به اندازه و شکل انها در وقت صرفه جویی کنید.

تمام این فلزات را ده الی بیست سانت زیر خاک قرار  دهید فاصله فلزات از یک دیگر  باید حدود ۲ متر باشد حالا سعی کنید انها را از یگدیگر تشخیص دهد وقتی مدتی خوب تمرین کردید از دوست خود بخواهید انها را پنهان کند . حالا شما باید مکان هریک را تشخیص دهید و نام و اندازه انها را بگویید  مثلا  تشخیص داده  و  بگویید این میخ ده سانتی است 

توجه کنید گفتم دو عدد قوطی نوشابه. قوطی ها را به شکل های مختلف زیر خاک قرار دهید . یکی ایستاده و دیگری خوابیده . حالا شما باید هم مکان قوطی ها را شناسایی کنید و هم اندازه و شکل انها را روی خاک بدست اورید و بگویید کدام ایستاده و کدام خواییده است .

تمرین پیدا کردن چندین فلز ریز در نزدیکی هم: 

چند میخ و سرنوشابه یا سکه بردارید انها را در فاصله ده الی بیست سانتی  از هم زیر کمی خاک فرار دهید (حدود ۵ سانت کافی است)  بعد سعی کنید  به کمک فلزیاب  مکان هر کدام  و اینکه کدام میخ است و سر و ته میخ کدام طرف قرار دار  و کدام یک سکه یا در نوشابه است را تشخیص دهید. 

توجه: در این تمرین ها مهم تشخیص نوع و اندازه فلز است پس فلزات را در عمق خیلی کم قرار دهید

تمرین بعدی :

یک هفته در یک محیط ارام مثلا داخل باغی که دورش دیوار است و کسی مراحم شما نمی شود . در روز روشن به دنبال میخ و لوازم فلزی گم شده بگردید .

توجه : هر جا دستگاه بوق زد فوری با بیل حفاری نکنید با استفاده از کاتالوگ اندازه – شکل نقریبی —-نوع و جنس فلز — عمق تقریبی را حدس  بزنید سپس حفاری کنید و نتیجه را با برسی های خود مقایسه کنید.

همین تمرین را در شب تاریک انجام دهید . دقت کنید تا جای دگمه ها را با لمس کردن پیدا کنید .اگر به اندازه کافی و با دقت در روز تمرین کرده باشید به راحتی این کار را انجام میدهید. در بیشتر مواقع شما  فقط به دو دگمه بالانس و ریست نیاز دارید و به خاطر سپردن مکان انها کار سختی نیست.

مطالعه و تمرین رمز موفقیت است

 

تمرین داخل چاله :

یک چاله به عمق حداقل ۵۰ سانت  الی یک  متر حفاری کنید و دیسک دستگاه را بر طبق آموزش(منظور اموزش داخل کاتالوگ ECR6000  است) داخل چاله ببرید نباید صدای بوقی از فلزیاب شنیده شود بعد یک فلز کوچک  مثل در نوشابه را داخل چاله قرار دهید و این بار باید بتوانید ان فلز را داخل چاله شناسایی کنید در غیر این صورت کار شما اشکالی دارد تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنم

پس از موفقیت و بدست اوردن مهارت در تمرین بالا:

از دوست خود بخواهید یک فلز کوچک مثل در نوشابه  را یک بار در  دیواره چاله و بار دیگر کف چاله زیر ۵ سانت خاک ( حدود دو بند انگشت ) قرار دهد و شما باید بتوانید مکان فلز را شناسایی کنید.

تمرین کار روی دیوار قلعه یا خانه با فلزیاب های گلکسار :

پس از بالانس فلزیاب در فاصله ۲۰ یا ۳۰ سانتی روی زمینی که مطمئن هستید فلزی زیر خاک و اطراف ان تا فاصله ۴ متری وجود ندارد فیلتر را  روی عدد  ۹  قرار داده و دیسک را روی دیوار بچسبانید و دیوار خانه یا قلعه را جستجو کنید  (توجه روش کار روی دیواره کوه فرق دارد)  به یکی از دوستان خود بگویید  پشت دیوار یک تکه فلز بزرگ مثل قوطی نوشابه نگه دارد و با این روش مکان ان قوطی را پیدا کنید لطفا روی دیوار خانه چند ساعت تمرین کنید. اگر قطر دیوار بیشتر از ۴۰ سانت است یا قوطی شما کوچک است و با فیلتر ۹  سیگنالی دریافت نمی کنید یا نمی توانید مکان قوطی پیدا کنید از فیلتر ۸  استفاده کنید .

 

—————

بزودی تمرین ها اضافه میشود